
Kalle Mobeck
Specialist inom Digital Innovativ Marknadsföring
Global Marknadschef, Twiego
Redan idag erbjuder floran av digitala marknadsföringskanaler nästan outtömliga möjligheter att vara innovativ och kreativ. Digitala kanaler som Google, YouTube, TikTok, Meta och LinkedIn är dubbelriktade och interaktiva, och går dessutom utmärkt att koppla till varandra.
Kalle Mobeck föreläser på överenskommen nivå om hur han med 17 års yrkeserfarenhet navigerar i detta landskap. Vilka budskap fungerar till vilka målgruppen på vilka kanaler, och vad får man bäst effekt?
Kalles erfarenhet inom digital kommunikation täcker inte bara marknadsföring, utan hur man med kreativtitet och uppfinningsrikedom får kontakt med målgrupper som journalister, finanisärer, politiker och tongivande karaktärer i det digitala fältet.
Kalle Mobecks föreläsningar är rappa, intelligenta och oerhört uppskattade av sin publik. Frågestunden brukar bli intensiv och konkret när inspiration och idéer övergår i konkreta funderingar.
Pressbilder
Utvalda poddavsnitt

Avsnitt 7:
Har vi letat klart? SEO i förändring.
Forskning visar att redan människoaporna på savannen hade strategier för sök, sökord och sökoptimering. Not! Tvärtom gick det snabbt för oss att få sökrutinerna i ryggmärgen. Men vad händer om och när de förändras? Ny AI möjliggör nya rutiner för sök och svar. Med Henrik Vikström från Pixel Nordics samt programledarna Kalle Mobeck och Jonatan Kruse.

Avsnitt 4:
Porträttpassion. Näsmark om
Naket, Olja och AI
Catrine Näsmark är svensk konstnär, välkänd för blandningen av porträtt och motorfordon i sina målningar. Näsmarks verk finns i åtskilliga hem, på Kungliga Slottet i Stockholm, Tessinska Palatset, Solidens slott och överallt där kraven på god konst är höga.
Näsmark är dessutom människa, och i dagens HiAi! diskuteras den mänskliga skapandeprocessen vs den digitala. Och vad menar Karim med frågan om skav och ångest är önskvärt i morgondagens AI?